May 19, 2007

Mt. Takao (May 20th)


Choaspec benjaminii
(Aoba seseri)

Today's course:
Keio Takao-san-guchi sta. - No. 6 Trail - Top of Mt. Takao - No. 4 Trail - No. 1 Trail - Takao-san-guchi sta.

We went to Mt. Takao today to see if any Pseudopyxis depressa (Inamorisou) came out yet. We have never seen them before, so we have no idea what it looks like, and couldn't find any either this time. Near the No. 4 trail we found some Asarum tamaense (Tama no Kan Aoi) plants blooming. We have seen Asarum nipponicum (Kan Aoi) at the same area before, but this time was the first time for us to recognize the different species of Asarum.

イナモリソウを探しに高尾山へ行ってきました。未だに見たことがなくて、今回も見つけることはできませんでした。まだ花期には早いのかなあ… セッコクも まだ早いようです。双眼鏡で一株、花を付け始めた株を確認できただけでした。変わりにタマノカンアオイの花を見つけました。同じエリアでカンアオイは沢山 あるのは知っていたのですが、やはり実際に見てみると両者がかなり違うことが分かります。


Asarum tamaense (Tama no Kan Aoi)
The leaves are shiny, which is the difference from Asarum nipponicum (Kan Aoi).
カンアオイと違って、タマノカンアオイの葉には照りがあります。


Asarum tamaense (Tama no Kan Aoi)
Flower looks pretty different from the one of Asarum nipponicum (Kan Aoi).
タマノカンアオイの花期は4月から5月ごろ、1月ごろに咲いているカンアオイとは、花期も花の形状もかなり異なります。


Asarum tamaense (Tama no Kan Aoi)


Asarum nipponicum (Kan Aoi)
カンアオイの葉は照りがありません。


Calanthe discolor (Ebine)
I think this one is a sprout of an orchid... We will go there to check once again in a while.
多分、エビネだと思うのですが… またしばらくしたら確認しに行こうと思います。

No comments: