November 9, 2007

Jindaiji, Chofu (November 7th)


Beautiful blue sky for the last day of autumn on the Japanese calendar.
暦の上ではもう秋も最後の日。見事な秋晴れです。

Today I went to see the chrysanthemum exhibition at Jindai Botanical garden. There were more chrysanthemum flowers than the one I saw at Shinjuku Gyoen Park the other day. Each flowers were pretty beautiful but the way to display them didn't look like as elegant as the one at Shinjuku Gyoen. The maple leaves were just barely starting to change the colors there. We have to wait a little more to see nice autumn color around here in Tokyo. After that, of course I went to eat some Soba noodles at Yuusui Soba shop. It tastes always good!

神代植物公園へ菊を見に行ってきました。数も多くて、中にはとても見事に仕立てられた菊もありましたが、見せ方でいったら、やはり新宿御苑の方が、美しいと思いました。カエデも若干、色づき始めた木が数本あるくらいで、紅葉の見頃はまだまだ先のようです。お昼には、湧水さんで、おそばをいただきました。いつ来てもおいしいです。


Waterfall of chrysanthemums.








Miniature cyclamen started to bloom...
ミニサイズのシクラメンがひっそり咲いていました。


Autumn colors of waterlily leaves.
スイレンの葉も紅葉するんですね。


Maple leaves just started to change into yellow.


Citrus tachibana (Tachibana). This plant's flower is used as my family's crescent.
タチバナの実がなっていました。小粒のみかんといった感じです。


For lunch I ate Yuusui Soba, Vegetables Tempura and Soba Tofu.
湧水さんの平日20食限定、湧水そば。今日は野菜天とそば豆腐もいただきました。


I stopped by the JA Mitaka on the way home. They sell lots of vegetables and flowers grown by the hands of the local farmers. I made the chicken meatball soup with a hint of Yuzu citron flavor.
帰り道にJA三鷹の施設に立ち寄って、地場物の野菜たちを仕入れてきました。白菜、からし菜、ルッコラ、泥つきねぎ、ゆず。夕食は、たっぷり白菜とねぎの鶏団子鍋にしていただきました。

No comments: