January 13, 2008

Nogawa Park (January 14th)


Winter sky. Nogawa Park.

We went to a Ramen noodle shop in our neighborhood for lunch and then went to Nogawa Park. It was really cold outside today and couldn't see any sign of Shibateranthis pinnatifida (Setsubunsou) flowers yet. Only wintersweet flowers were spreading the sweet smell in the air.

近所の野川公園に花や野鳥の様子を見に出かけてきました。さすがにセツブンソウは、まだ何の気配も見せていませんでした。ロウバイだけが冷たい風に甘い香りを漂わせて咲いていました。


Chimonanthus praecox form. concolor (Soshin Roubai) got flowers and fruits.
ソシンロウバイ。この株は、まだ実もつけていました。


Reflection of the forest on the pond.
池に映った冬の木立。


Coccothraustes coccothraustes (Shime, Hawfinch). This is taken by my friend, Daniel.
シメが時折、顔を見せてくれました。


Narcissus tazetta var. chinensis (Nihon Suisen)


Sprout of Gentiana zollingeri (Fude Rindou).
フデリンドウが早くも芽生えていました。


Miso Ramen at "Guutara", a ramen noodle shop.
「ぐうたら」でお待ちかねの味噌ラーメンを頂きました。今シーズンは、バーナーで軽く炙ったキャベツがのっています。甘みがあっておいしいです。

No comments: