February 22, 2008

Nogawa Park and Musashino Park (February 23rd)


Even sky looks different from the one in winter.
空の青さも、冬とは違ってほんのり霞がかっています。

We went to Nogawa park and Musashino park this morning. It was pretty warm and we enjoyed walking around the parks seeing the flowers.

野川公園に出かけてきました。野川沿いの柳の木もやっと芽吹き始めたのでしょうか。うっすらとやわらかい黄色に染まっていました。セツブンソウもまだまだ咲いています。武蔵野公園では梅やマンサクが咲き始めています。


Hamamelis japonica (Mansaku)


Shibateranthis pinnatifida (Setsubun-sou)


White plum at the Nogawa park.
自然観察園内の白梅も咲き始めました。


Anemone pseudoaltaica (Kikuzaki ichige)
小さなキクザキイチゲが一輪咲いていました。


Edgeworthia chrysantha (Mitsumata, Oriental Paperbush)
ミツマタはこの一輪だけ花開いていました。


Lamium purpureum (Hime Odoriko-sou)
ヒメオドリコソウ、オオイヌノフグリ、ホトケノザなどなどお馴染みの春の野草たちも咲き始めました。


Pink weeping plum blossoms in Musashino park.
武蔵野公園では色とりどりの梅が咲いています。

No comments: