March 30, 2008

Koishikawa Botanical Garden, Hakusan, Tokyo (March 29th)


Cherry blossom.

Today we went to Koishikawa Botanical Garden to see the cherry blossoms. Soon after we entered the garden, we found some small violets on the ground. It was Viola diffusa (Tsukushi Sumire), which we both had never seen before. I got the information last year from the internet about these violets somehow live in this garden even thought they originally grow in Kyushu and Okinawa. The cherry blossoms were in their peak and lots of visitors enjoyed having party under the trees.

小石川植物園にお花見に出かけてきました。桜はもちろん素晴らしかったのですが、ツクシスミレをはじめて見ることができました。愛らしい花に、思わず何枚も写真を撮ってしまいました。


Cherry.


Cherry.


Japanese quince (Boke)
ボケの花もなかなか美しいものだと思いました。


Viola diffusa (Tsukushi Sumire)
The center of the flower is greenish yellow.
花の中央部が明るい黄緑色をしています。


Viola diffusa (Tsukushi Sumire)
Some of the plants got lots of lovely flowers.
ひとつの株にたくさん花をつけています。


Viola diffusa (Tsukushi Sumire)
The spur is pretty short.
横顔はこんな感じ。


Viola diffusa (Tsukushi Sumire)
実は葉っぱも面白い形をしています。(よく見えませんが...)


Viola yedoensis (Noji Sumire)
なかなかロマンチックな色合いをしています。


Viola yedoensis (Noji Sumire)


Viola grypoceras (Tachitsubo Sumire)
いっぱい咲いていました。


Viola keiskei (Maruba Sumire)


Tulipa edulis (Amana)
こうして見ると、やっぱりチューリップの仲間というのも納得です。


Fritillaria verticillata var. thunbergii (Baimo)

No comments: