April 5, 2008

Somewhere in Tama area (April 5th)


Viola violacea (Shihai Sumire)
今年も元気に咲いていました...シハイスミレ。

Today we went to some hills at the Tama area, where we saw the nice patches of Viola violacea (Shihai Sumire) flowers last year. They were blooming this year, too. And we notice that quite a few Cymbidium goeringii (Shunran) flowers there, too. Today we found lots of kinds of violets, but Viola chaerophylloides f. sieboldiana (Higo Sumire) was not blooming yet.

多摩地区のとあるハイキングコースへ出かけてきました。高尾の日影沢の様に、思慮のない人まで大量に押し寄せることのないよう、場所は秘密にしておきます。(でも、知ってる人は知っているはず。)
今年もちゃんと咲いていました、シハイスミレ。ニオイタチツボスミレもかなり咲いています。不思議な所に生えているヒゴスミレも健在でしたが、花が咲くのはもう少し先になりそうです。スミレの他に、今回、シュンランもたくさん、目にすることができました。



Cymbidium goeringii (Shunran)


Cymbidium goeringii (Shunran)


Viola violacea (Shihai Sumire)
Pretty tiny one...compare with the size of acorn.
ドングリと比べてみても、この子はかなり小さかったです。


Viola phalacrocarpa (Akane Sumire)
アカネスミレも見つけました。


Viola violacea (Shihai Sumire)


Viola violacea (Shihai Sumire)
Backside of the leaves are purplish.
葉の裏は紫みを帯びています。


Viola violacea (Shihai Sumire)
The spurs are long and skinny.
後姿はこんな感じ。


Viola violacea (Shihai Sumire)
こんな立派な株もありました。


Viola obtusa (Nioi Tachitsubo Sumire)
This one has the nice smell.
いい香りがします。


Viola verecunda (Nyoi Sumire)
去年も咲いていた所に、もう咲いていました。


Viola obtusa (Nioi Tachitsubo Sumire)
この紫色がとても素敵です。


Viola grypoceras (Tachitsubo Sumire)
これもタチツボスミレでいいのかなぁ...葉っぱの様子が他とは違っているような...


Viola chaerophylloides f. sieboldiana (Higo Sumire)
Interesting shapes of leaves.
つぼみをつけた株はこのひとつだけしか見つけられませんでした。

No comments: