July 29, 2010

Hakuba Trip, Part 3 (July 24th)


Hakuba Sansou Hut. We left there around 6:10.
5時に朝食。6時過ぎには出発しました。

Here are the first half of the pictures taken on the 2nd day of our Hakuba Trip.
They are the pictures taken on the way to Mt. Hakuba Yarigatake from the hut.
It was pretty windy and covered with clouds in the morning, but after a while, the clouds were clearing and we could see amazing scenery!

Day 2:
Hakuba Sansou Hut (6:10) - (8:25) Mt. Shakushidake (8:25) - (10:00) Mt. Hakuba Yarigatake (10:25) - (10:50) The Junction to Yari Onsen (10:50) - (12:40) Yari Onsen (Hot Spring) Hut.

白馬ハイクの2日目。
山荘を出発して、しばらくは風も強くて、景色も雲の中に隠れていたのですが、次第に雲がきれはじめ、素晴らしい景色を楽しめました。花も途切れることがありませんでした。


Right after we left the hut.
山荘を出てすぐ、近くには村営の頂上小屋が見えます。


Looked back at the hut where we stayed.
朝日と白馬山荘。レストランもあります。


Minuartia arctica var. hondoensis (Takane Tsumekusa).


Lagotis glauca (Uruppu-sou).
こんな感じでニョキニョキ、生えていました。


Fritillaria camtschatcensis ssp. alpina (Miyama Kuroyuri).
丸山のあたりで見つけました。


黄色系のお花畑。


Anemone narcissiflora (Hakusan Ichige) and Trollius riederianus var. japonicus (Shinano Kinbai).
It was like a little bouquet!
まるで小さな花束みたい。


Thymus serpyllum ssp. quinquecostatus (Ibuki Jakou-sou).
鮮やかな色が目を惹きます。葉の香りもタイムそのものです。


Lilium medeoloides (Kuruma Yuri).


Lilium medeoloides (Kuruma Yuri).
クルマユリ。こんな感じで群生しています。


切り立った岩山がガスの切れ間から見えました。


Amazing colors! Skyblue and blue of Japan Sea and green mountains...
ブルーから緑のグラデーションが美しいです。
日本海もはっきり見て取れます。


On the way to Mt. Shakushidake.
杓子岳も大分、近づいてきました。依然、風は強いです。


Dicentra peregrina (Komakusa) near the top of Mt. Shakushidake.
巻き道もありますが、折角だし…と杓子岳山頂を目指すと、コマクサが待っていました。


The top of Mt. Shakushidake. There were a big group of people ahead of us.
ツアーの団体客でにぎわう杓子岳山頂。


The view from the top of Mt. Shakushidake.
The ocean of clouds!
杓子岳からの眺め。雲上にいる気持ち良さ…伝わるでしょうか?


Mt. Shakushidake from the other side.
杓子岳…見る方向を変えると表情ががらりと変わります。


On the way down from the top of Mt. Shakushidake.
進行方向、向かって右サイドには、美しい山並みが日本海と青空をバックに続きます。


Mt. Shiroumadake. You can see the hut where we stayed.
白馬岳もやっと雲の中から顔を出してくれました。


Cloud iridescence! Rainbow-color clouds!
ふと太陽をみると、彩雲が!そんなに珍しくないらしいけど、こんなにきれいなの初めて見た。


Mt. Hakuba Yarigatake.
白馬鑓ケ岳…ドドーンとそびえてます。


There was a pretty big area covered with pink flowers of Dicentra peregrina (Komakusa).
ふとガレ地に目をやると、ぼんやりピンクに染まった一角が…コマクサがこんなに群生しています。
遠すぎて、何だかよく分かりませんが…


Gymnadenia conopsea (Tegata Chidori) at the vallery between Mt. Shakushidake and Mt. Hakuba Yarigatake.
最低鞍部付近にて。ここから白馬鑓ケ岳への登りが始まります。
テガタチドリ…初めて見ました。こちらもあちこちで咲いていました。


Gymnadenia conopsea (Tegata Chidori) and Astragalus membranaceus (Taitsuri Ougi??).
タイツリオウギかな…リシリオウギかな…それとも、シロウマオウギかな…って、違いが微妙すぎて分からない。

2 comments:

てばまる said...

○○オウギ・・・ 花がクリーム色のように見えるのでタイツリオウギかな~?

白馬だけでも4種類くらいあるようです。

bioskop said...

やっぱりタイツリオウギみたいですよね…それにしても、ヤマケイポケットガイドの『高山の花』を見ているのですが、微妙すぎてピンと来ないです。