August 14, 2010

Back Home & Tokyo Pride Parade (August 14th)


The cast of the musical "RENT" was on the stage at the Tokyo Pride Parade and sang the famous song, "Seasons of Love"!
東京プライドパレードのステージにミュージカル『RENT』のキャストが登場。シーズンズ・オブ・ラブを歌ってくれました。(去年のプライド・フェスティバルにも出演していたソニンさんがまたいらしてました。ミミ役で出演するらしい。)

Finally we were back home!!
We first planned to come back home on August 12th, but the express "Hamanasu" from Sapporo Sta. on 11th was canceled because of heavy rain and we were stuck at the station till the next day. I'll write the whole trip in detail later.

My partner was back home one day before me, and I was back home on August 14th, the day of Tokyo Pride Parade. I stopped by my brother's in Yamagata on the way back to Tokyo, and took the first Shinkasen express back home early in the morning. As soon as I came back home, I took shower and headed to the parade. There were lots of people already and it was really fun to walk in the parade and enjoy the songs by the cast of "RENT", the CD of which I would so often to listen to when I was in senior high school, and by the famous singer-songwriter Keizou Nakanishi. It always makes us feel happy and safe somehow when we go to the parade and see lots and lots of the people like us.

やっと14日に旅から戻ってきました。
予定では12日に到着するつもりでしたが、途中、札幌駅で急行はまなすが大雨の為、運休になり、翌日12日の正午過ぎに、ようやく函館方面の電車が運転を再開。ヘロヘロな状態で北海道から出ることが出来ました。途中、仙台から相方と分かれて、自分だけ、山形の兄の所に立ち寄って、14日朝一の新幹線で東京に戻ってきました。この日に戻ってきたかったのは、東京プライドパレードがあるから。帰宅後、すぐにシャワー浴びて、昼過ぎに東京プライドパレードに行ってきました。

ということで、北海道旅行の話は後で詳しくするとして、パレードのことをまずは報告しておきます。
会場はもうすでにたくさんの人で賑わっていて、程なくして、ミュージカル『RENT』のキャストが、名曲『Seasons of Love』を歌ってくれました。このミュージカルのCD、自分が高校生のときに毎日ずーっと聞いてたんですよね。東京に出てきてからも、オリジナルキャストの日本公演があったとき、劇場に見に行きました。映画化されたときももちろん見に行きました。他には、中西圭三さんがステージで熱唱してくれました。楽しかったです。
何より、同じ様な状況にある人たち(本当のこと言うと、みんなそれぞれ違って、いろいろなんだけれども)と一緒に渋谷の街を歩いていると、自分は自分でよかったなぁ…なんてしみじみと幸せな気持ちになれました。


Lots of people when we were waiting to start walking in the parade.
パレード出発を待つ列の中で。
沿道でもたくさんの人が手を振ってくれてました。

2 comments:

てばまる said...

長旅お疲れ様でした。
函館は今年の冬に行きましたが、食べ物が美味しかったです。

ソニンさん、ちょっとファンだったこともあります(^^;)

bioskop said...

週末にでも大雪山での写真、アップできると思います。
前半、天気はあまりよくなかったのですが、お陰で、黒岳石室には、泊まる人も少なくてゆっくりできました。

ソニンさん、いろんなことがあったみたいですけど、長く続いていますよね。
今度のミュージカルの役柄も、かなり難しい役柄だと思うけど、頑張って欲しいです。