August 1, 2010

Mitake (Augutst 1st)


Anemonopsis macrophylla (Renge Shouma).
8月といったら御岳山のレンゲショウマ。
蕾がほとんどで、見ごろはまだこれから。

We went to Mt. Mitake to see some Anemonopsis macrophylla (Renge Shouma) flowers.
The open flowers were not many yet, so it will be nice in a couple of more weeks.
After we back to the riverside area, we had our feet soaked in the Tama River. It felt so nice and cool.

8月にも入ったので、御岳山のレンゲショウマ、確認しに行ってきました。
咲いているのはまだポツポツ…蕾はいっぱいついていました。
ヤマユリは、去年はたくさん見れたような気がするのですが、終わっているものが多かったです。
気温は5度くらい低い感じでしたが、湿度が高くて、それほど涼しさは感じませんでした。
ということで、多摩川の川辺に戻って、足を水につけて涼んできました。


Anemonopsis macrophylla (Renge Shouma).


Anemonopsis macrophylla (Renge Shouma).
透きとおった色合いが涼やか。


Anemonopsis macrophylla (Renge Shouma).
Most of them were still buds.


Lilium auratum (Yama Yuri).
It smells wonderful.
甘い香りが漂います。


Lilium auratum (Yama Yuri).
御岳山の神社への参道にて。


Tama River at the Mitake area.
We soaked our feet in the cold river and drank some beer.
夏の御岳に来たら、お決まりで、多摩川の冷たい流れに足をひたして、ビールを飲みながら涼んできました。


Many people were enjoying canoeing.
カヌー、涼しそう。


Some people were enjoying rafting.
こちらはラフティングを楽しんでます。

No comments: