September 5, 2010

Mt. Kumotori (September 3rd - 5th)


At the top of Mt. Kumotori at the sunrise on September 4th.

It has been really hot in Tokyo for a long time this summer... So, we went to Mt. Kumotori, the highest mountain in Tokyo, to cool off on this weekend.
It was so nice and cool, and we could take a good rest up there.

都内の猛暑から逃げるように、雲取山に行ってきました。
避難小屋に2泊させて頂いて、涼しい空気を十分、満喫してきました。


Even during the daytime, it was only 24 ℃ or so at the top of Mt. Kumotori.
日中でも25度前後。朝には17度くらいになっていました。


The view of Mt. Fuji from the top of Mt. Kumotori.
4日の日中には、雲がすっきり晴れて、富士を見ることが出来ました。


At night, some monsters like these showed up...
夜にはこんなモンスターも登場…

2 comments:

てばまる said...

雲取山に2泊とはのんびりですね~ でも猛暑から逃れられて素敵な景色と星空を見ながらの山生活は軽井沢の別荘で過ごすより優雅かもしれませんね~

bioskop said...

土曜日は登ってくる人もたくさんいましたが、日帰りの人もかなりいるようでした。
避難小屋の床板がひんやりしていて、気持ちよく昼寝できました。

てばまるさんは、2週連続で尾瀬に行っていたようで。星空の写真…とっても素敵ですね。