November 7, 2010

Jindai Botanical Garden (November 6th)


The forest of Liquidambar styraciflua (Momijibafuu) in Jindai Botanical Garden.
色づいている葉っぱも出てきました。

We went to Jindai Botanical Garden in our neighborhood.
They held the annual chrysanthemum exhibition there, but we got there a little late, so we couldn't take nice pictures of them in the shade.
Roses were nicely blooming there.

神代植物公園に菊の展示を見に行ってきました。
あいにく、スタートが遅くて午後の遅い時間だったので、菊が展示されているところは日陰になってしまっていて、あまりいい写真が撮れませんでした。なので、今回は、まだまだ見頃だったバラをアップしたいと思います。


I like the rose with less petals like this.
一重咲きのバラ、結構好きです。


The rose named "Blue Moon".


The rose named "Hanagasumi".


The rose named "Blue River".
There are several "blue roses" and they all smells nice.


The rose named "Helen Traubel".


The rose named "Blue Bajou".
青系のバラもそれぞれ雰囲気が違って面白いです。
どれも香りがよいので、嗅ぎまくってました。


Sapindus mukurossi (Mukuroji) leaves turned yellow.
ムクロジもきれいに黄葉していました。

No comments: