April 10, 2011

Koishikawa Botanical Garden, Hakusan, Tokyo (April 10th)


Cherry blossoms are at their peak now!

We went to the Koishikawa Botanical Garden in Hakusan, Tokyo.
The cherry blossoms were blooming nicely. We also found some kinds of violets, too.
There was no noisy Hanami party group in the garden, so we could enjoy viewing the full-blooming cherry blossoms.

高尾の多摩森林研究園に行こうかとも思ったのですが、まだ早そうなので、白山の小石川植物園に出かけてきました。園内のソメイヨシノは満開で、同じソメイヨシノでも様々な園芸種が植えられているので、眺めていて飽きることがありませんでした。ツクシスミレも今年も元気に咲いていました。


Viola yedoensis (Noji Sumire).


Viola diffusa (Tsukushi Sumire).


Viola diffusa (Tsukushi Sumire).


Cherry "Someiyoshino".


Cherry "Someiyoshino".


Cherry "Someiyoshino".


Prunus yamasakura (Yamazakura).


Prunus yamasakura (Yamazakura).
染井吉野より山桜の方か自分は好きかも…


Prunus lannesiana f. chosiuhizakura.
チョウシュウヒザクラ。ピンク色が濃くて、花の形もきれいな桜でした。


Cherry "Someiyoshino".
だんだんとピンクに染まっていくタイプのものもありました。


Prunus x yedoensis cv. Amagi Yoshino.
ソメイヨシノの園芸品種「天城吉野」。白っぽい花がたくさん咲いていて見事でした。


Cherry "Someiyoshino".


Rhododendron serpyllifolium (Unzen Tsutsuji).
The flowers were so tiny!
こんな小ぶりで可憐なツツジも咲いていました。


Rhododendron weyrichii (On Tsutsuji).
The bright color was amazing.


This camellia flower looks so perfect that it looks like something artificial.
造花のコサージュみたいに緻密なツバキも咲いています。


Camellia "Beni Karako".
ツバキの種類もたくさんありました。


The camellia named "Kuro Tsubaki", which means "black camellia".
その名も「黒椿」…フラワーアレンジとかに使うと面白そうです。


時々、青空も見えて、清々しい一日でした。


Chaenomeles sinensis (Karin).
カリンの花ってこんなにきれいだったんですね。

No comments: