November 24, 2011

Tonogayato Garden and Fuchuu-no-Mori Park (November 25th)


Tonogayato Garden in Kokubunji.

We went to see some fall colors in Tonogayato Garden in Kokubunji.
There were some red maple trees, but there were still lots of green maples.
On the way back home from the garden, we happened to find some nice red maples in Fuchuu-no-Mori Park.

ネットで、国分寺の殿ヶ谷戸庭園の紅葉が見頃との情報を見つけて、確認しに行ってきました。
例年、12月に入ってから出かけていたので、ちょっと早すぎやしないかと思っていたのですが、案の定、まだまだ緑色なカエデが目立ちました。
とはいえ、きれいに色づいたものもいくつか見つけられました。
帰りに、たまたま府中の森公園を通り過ぎたのですが、きれいな赤いカエデを見ることができました。


Tonogayato Garden.


The orange maple leaves in Tonogayato Garden.




いろんな色が混ざっているのもきれいですね。














At Fuchuu-no-Mori Park.


Red maple trees at Fuchuu-no-Mori Park.


府中の森公園…初めて立ち寄りました。なかなかきれいなカエデがあって楽しめました。



No comments: