December 10, 2011

The Luner Eclipse (December 10th)


The full moon at 21:09 before the eclipse started.

At night on December 10th, we observed the lunar eclipse.
It was my first time to see the total lunar eclipse. The sky was so clear that we could see the moon during the eclipse.

皆既月食…観察できました。
雲もかからず、はっきりと月食の様子が楽しめました。
想像以上に、暗くなって、不思議な感じがしました。


The eclipse started already. At 21:48.


At 21:57.


At 22:07.
The half of the moon was gone already.


At 22:49.
Exposure time: 1 second.


At 22:50.
Exposure time: 1/20 second.


At 23:02.
Just before the total eclipse started.
Exposure time: 1 second.


At 23:05.
The total eclipse was starting.
Exposure time: 2.5 second.


At 23:10.
Exposure time: 1 second.


At 23:34.
Around the peak of the total eclipse.
Exposure time: 1 second.

3 comments:

てばまる said...

おお!! 巧く撮られましたね~! これだけ撮れれば上等でしょう。 皆既食中の赤色も綺麗に出てます。
三鷹武蔵野もかけ始める直前まで雲が出ていたのでヒヤヒヤしましたね。

来年の5月21日の金環日食はもっと楽しみです。僕は生まれて初めて見る現象です。

bioskop said...

ありがとうございます。
小ぶりな三脚しかなくて、地べたに這いつくばって撮影してました。
お陰で、首がおかしくなってしまって、月食終了までは観察できませんでした。

てばまるさんは、はじめから終わりまでしっかり観察されていて、すごいです。
フィルムの写真も、変化する様子が見て取れて、面白いです。

今度は金環日食が見られるんですね。
撮影ってどうするんだろう…楽しみです。

てばまる said...

僕も途中で、ピリッて首筋が痛くなることがありました(^_^;) こういうときは可動式モニタのカメラが欲しくなります。

金環日食が近づいてきたら、また撮り方をブログに書くつもりですが、専用の減光フィルターが必須になります。ただ結構高いです。