August 18, 2012

The Hakuba Trip, Day 4 (August 12th)

 
The sunrise at Hakuba Yari Hot Spring.

    Here are the pictures taken on the last day of our Hakuba Trip.
It took about 4 hours from the Onsen Hut to Sarukura BS.  We crossed the snow a few times, but we didn't need crampons.  On the way to Sarukura, we found quite a few kinds of flowers and enjoyed nice view of the mountains.

白馬の旅のラスト。白馬鑓温泉小屋から猿倉まで4時間ほどかかりました。
雪の上を渡るところが数箇所ありましたが、アイゼンは必要なしでした。
猿倉に近くなると、黄色いタマガワホトトギスがたくさん咲いていました。

 
We left the Hakuba Yari Onsen Hut around 5:30 AM.
The weather forecast said it would be rainy, but it was sunny in the morning.

 
The hut is located at the amazing spot, isn't it?

 
Allium maximowiczii (Shirouma Asatsuki). 
こちらも今回、お初の花。想像より大きかったです。

 
Pseudolysimachion ovatum ssp. miyabei var. japonicum (Yama Ruri Tora-no-o).

 
Prunella prunelliformis (Tateyama Utsubo-gusa).

Prunella prunelliformis (Tateyama Utsubo-gusa).

You can see the hut near the center of the picture.

The view of Shakushi-sawa.

 
Paris japonica (Kinugasa-sou). 
キヌガサソウって、図鑑で見ているイメージより大きいんですよね。

 
Hypericum kamtschaticum var. hondoense (Iwa Otogiri).

 
Filipendula multijuga (Shimotsuke-sou).

 
Hydrangea serrata var. megacarpa (Ezo Ajisai).

 
Tricyrtis latifolia (Tamagawa Hototogisu). 
猿倉への下りで度々、群生しているのに出会いました。

Hydrangea serrata var. megacarpa (Ezo Ajisai).
ガクの形がこんな風に切れ込んでいるものもありました。

 
Streptopus amplexifolius var. papillatus (Ooba Takeshima Ran).

Tricyrtis latifolia (Tamagawa Hototogisu).

 
The shop at Sarukura.  We arrived there around 9:30 AM.

 
白馬駅行きのバスまで、カキ氷で一息。


1 comment:

てばまる said...

白馬鑓温泉も行かれたのですね。
猿倉からでも杓子岳経由でもけっこう大変なルートですが大丈夫でしたか?

先日のテレビで山小屋特集でこの温泉もやってましたね。はるな愛と梅宮アンナが訪れたそうです。 ちょっとこれから混むかもしれませんね・・・

でも、一度は行ってみたい場所です。
ここも考えると3泊は必要ですね・・・・