November 23, 2012

Nogawa Park and Musashino Park (November 24th)

The maple leaves were colorful in Musashino Park.

   It was cloudy this morning, but we just quickly went to check the fall color in our neighborhood.
Both in Nogawa Park and Musashino Park, we found quite a few colorful trees; maples, Ginkgo trees and Zelkova serrata (Keyaki).

野川公園、武蔵野公園に行ってきました。
イチョウやカエデ、ケヤキが色づいてきれいでしたよ。

Ginkgo tree in Nogawa Park.

Winter cherry blossoms were blooming.

冬桜が満開でした。

Orange leaves of Zelkova serrata (Keyaki).

Zelkova serrata (Keyaki).

Cedrus deodara (Himalayan cedar).
ヒマラヤスギの花?がたくさん…花粉がたっぶり含まれてました。

武蔵野公園のカエデも紅葉しています。



Ginkgo tree in Musashino Park.




There were quite a few red maple trees in Musashino Park.






2 comments:

てばまる said...

野川公園もけっこうカエデが多いのですね。今年2月に行ったときは枯れ木だったので判りませんでした・・・

西武線をくぐって向こう側の川沿いにカワセミがいますよ~

Unknown said...

Thank you for sharing. I'm a former Nokodai student. Nagoya park is my favorite place.