March 16, 2013

Mt. Myoujingatake, Hakone (Part 1) (March 16th)

Mt. Kintoki from the parking lot near YH.

    On the second day of the Hakone trip, it was so clear that we decided to climb Mt. Myoujingatake.

箱根の2日目は、大涌谷にでものんびり行こうかとも思っていたのですが、朝起きてみたら、見事な快晴だったので、明神ヶ岳に登ってみることにしました。
見晴らしが最高で、すっかり気に入ってしまいました。

Mt. Kintoki on the way to the Kintoki Tozanguchi BS.

Yagurasawa Touge.

Yagurasawa Touge.

The high wall of bamboos.

Mt. Kintoki.

Mt. Kintoki.

The view of Sengokuhara.

Can you see the white tip of Mt. Fuji?

Mt. Fuji started to show up.

Mt. Fuji and Mt. Kintoki.

Barbella flagellifera (Kiyosumi-ito-goke).

Oowakudani.
We could see the smoke.

The trail with the wall of Pleioblastus chino var. vaginatus (Hakone-dake) continues.

The sign says it takes 40 minutes to Mt. Myoujingatake.
But it took us more than an hour.

Interesting clouds were in the sky.

Mt. Fuji showed up again!

Mt. Fuji and Mt. Kintoki.

Mt. Fuji and Mt. Kintoki. 

Mt. Fuji and Mt. Kintoki.  
Can you see some white mountains on the right?

Some hiker said the white peak is Mt. Kitadake.

3 comments:

てばまる said...

金時山から箱根とはなかなか通なコースですね。金時山はけっこう人気ですけど流石にこの時期は人も少ないのでしょうね。
僕も先々週に箱根に行ってましたがもっぱら観光でした。

bioskop said...

金時山と明神ヶ岳山頂では、団体で来てる人もいましたが、自分たちが歩いた所は、あまり人がいませんでした。

それにしても、ヒナスミレももう咲いているんですね。
暖かい日が続くから、すぐにぱっと咲いてしまいそうですね。今週末は高尾周辺を散策しようと思います。

Unknown said...

Hi I'm looking for information about this hike, as I'm looking for a moderate level day hike to do while I'm in/near tokyo. I was hoping you could help me out. Do you think this hike is possible towards the end of March? Will it be too cold or snowy? Do you know how long the trail is and how steep it is? Is the trail well marked and easy to follow? Did you start from Saijyouji temple? Any help would be awesome. Thanks! -Mike