May 31, 2013

Jindai Botanical Garden, Chofu (May 25th)


Liriodendron tulipifera (Yuri-no-ki).
They call this blossom American tulip tree in English.
ユリノキが満開。こんなにきれいだったんですね。

     I've been busy and couldn't upload any pictures taken last weekend till now.
Here are some pictures taken in the Jindai Botanical Garden.  They held a rose festival and quite a few people were visiting the garden.

ムシムシした天候にちょっと疲れてしまって、更新が滞ってました。
先週末、出かけた神代植物公園の様子。バラ・フェスタ開催中でした。

 Waterlilies were blooming.

睡蓮も咲いてました。
カワセミもいましたよ。

This rose was amazing!
Each branch was filled with lots of tiny white flowers.

This one was so vivid red.

This one changes the colors.

 秋のバラ・フェスタの頃より、バラの背丈が
低かったです。

Pelodiscus sinensis (Suppon).
水生植物園では、スッポンを発見。

Pelodiscus sinensis (Suppon).
初めて見たかも…



No comments: