June 15, 2013

Mt. Takao (June 15th)

Lecanorchis japonica (Muyou Ran).
I saw this weird orchid for the first time!

    When I got up this morning, it was not raining, so I quickly decided to go to look for some orchids in Mt. Takao.
It was so humid when I was climbing the mountain.  However, I succeeded in finding the orchids I was looking for.  One of the orchids I found is Lecanorchis japonica (Muyou Ran), which has no leaves or klorofil.  They grow in the darker forest and it was hard to take picture without flash.

高尾山にムヨウランを探しに行ってきました。
実は初めて見たのですが、ただでさえ曇りで暗いのに、より暗いところを選んで咲いているかのように、薄暗い森の中で咲いていました。

Hydrangea macrophilla (Ajisai).
アジサイのきれいな季節になりました。

Rhabdophis tigrinus (Yama-kagashi).
沢沿いでヤマカガシを見つけました。
エキゾチックな柄です。

Oberonia japonica (Youraku Ran).
こちらのヨウラクランも初めて見ました。

Oberonia japonica (Youraku Ran).
薄暗いし遠いしでブレブレです。

Oberonia japonica (Youraku Ran).
3株ほど幹にくっついてました。

Oberonia japonica (Youraku Ran).
クロップしてもぼやーっとしてます。

Lecanorchis japonica (Muyou Ran).
お初のムヨウラン。フラッシュなしだとこんな感じ。

Lecanorchis japonica (Muyou Ran).
立ち姿はマヤランと似てます。
でも、こっちの方がサイズは大きめです。

Lecanorchis japonica (Muyou Ran).
クロップしてみると、唇弁の鮮やかな黄色に気が付きます。
密集した毛も面白いです。
If you look at the flower closely, it is pretty beautiful.

Lecanorchis japonica (Muyou Ran).
フラッシュなしだと、こんな風なので、
あまり目立ちません。

Lecanorchis japonica (Muyou Ran).

Lecanorchis japonica (Muyou Ran).
地味だけど、じっくり見るとなかなかきれいです。

Lecanorchis japonica (Muyou Ran).
The lip has lots of yellow and white hair.

Lecanorchis japonica (Muyou Ran).
This orchid grows at the darker spot in the forest.

Lecanorchis japonica (Muyou Ran).

Lecanorchis japonica (Muyou Ran).

Lecanorchis japonica (Muyou Ran).
意外と株数があって驚きました。

Hydrangea serrata (Yama Ajisai).
ヤマアジサイもかなり咲いていました。

久々に下山はちょっとズルしました。
歩いていたときはムシムシしてましたが、
ここは涼しかったです。

Sarcochilus japonicus (Kaya Ran).
I have never noticed this orchid before.
カヤランってこんな所にあったんですね。
初めて気が付いた。


1 comment:

てばまる said...

ムヨウラン。良く探しましたね~!
なんだか暗くて不気味ですね・・・ヤマカガシもいちおう毒蛇ですがマムシよりはよいですね(^-^;)
ヨウラクランもよく見つけましたね~!
素晴らしい~
マヤランはあそこのが一番楽に撮影出来ます。

私も奥多摩に行ってましたが今日は蒸し暑かったのでちょっと歩くと汗だくになりますよね。