February 7, 2017

Moose (December 22nd and January 8th)

Around 10 a.m. on December 22nd.
A young moose was approaching about 6 meters away from our living room window! 
朝、パソコンで作業していて、ふと窓の外を見たら、
めっちゃ近くにいました!

I uploaded the pictures of nothing but baked sweets recently, so here is something different!
In winter, a few moose seems to like to hang out in our property.
We couldn't nice pictures of them, but we saw 2 of them rushing through our property towards the forest yesterday!

しばらくお菓子ばっかりアップしていたので、久しぶりに野生動物の画像ものせておこうと思います。
冬になってから、うちの敷地内で、度々ムースを目撃するようになりました。
どうやら森への通り道に使っているみたいです。

It stayed by our car for a while.
すぐに玄関先にでてひっそり撮影。

I wonder the moose was interested in that swing...
露出を加工して明るくしてますが、本当は朝10時でも
薄暗いです。

流石に気が付いて逃げていってしまいました。

This was taken on January 8th.
It was running through the forest between ours and neighbor's property.
これは1月8日に撮影。
家と隣の家の間を歩いていました。

拡大するとこんな感じ。
メスなのかな…角はありません。

 
極寒の中、彼らは何を食べて生きてるんだろう?


No comments: